دوشنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Mon 13 May 2024
    برای اطلاع از تعرفه هزینه تبلیغات در باشگاه خبری فراساحل با ما تماس بگیرید
    جهت انتشار رایگان اخبار فعالیت های شرکت خودتان در حوزه صنعت فراساحل با ما تماس بگیرید
    باشگاه خبری فراساحل؛ مرجع تخصصی انتشار اخبار صنعت فراساحل ایران و جهان
Breaking News
خبر ویژه سه شنبه ۷ بهمن ۱۳۹۳ ، ساعت ۱۷:۳۱:۰۷

ساخت جکت چهارمین سکوی فاز ١٢ تمام شد

باشگاه خبری فراساحل: عملیات ساخت جکت چهارمین سکو (سکوی D) فاز ١٢ پارس‌جنوبی تمام شد و ساخت دیگر سکوها در انتظار تصمیم‌ نهایی شرکت نفت وگاز پارس است. به گزارش باشگاه خبری فراساحل و به نقل از سایت شانا، ساخت جکت چهارمین سکوی فاز ١٢ پارس‌جنوبی به طول ٨٤ متر و وزن ٤٢٠٠ تن بعد از ١٦ماه به پایان رسید. آخرین تصمیم‌گیری‌ها درباره حفاری چاه‌ها و ساخت سکوی چهارم (سکوی D) حاکی از این است که تاکنون یک چاه توصیفی در این بخش از میدان گازی پارس‌جنوبی زده شده، اما برای شناخت بیشتر از وضع موجود باید یک چاه توصیفی دیگر در محدوده این سکو حفاری شود، نتیجه این حفاری تعیین کننده روند توسعه این بخش از میدان است. با توجه به این که هم‌اکنون ساخت این سازه برای سکوی چهارم فاز ١٢ به پایان رسیده است، تصمیم‌گیری نهایی درباره نصب آن به مشخص شدن نتیجه حفاری‌های توصیفی بستگی دارد. محمدجواد شمس، مدیرعامل شرکت پتروپارس، پیمانکار فاز ١٢، پیش ازاین گفته بود: شرکت پتروپارس با وجود کمبود شدید منابع مالی در فاز ١٢ پارس‌جنوبی، ساخت جکت سکوی D این فاز را با خرید اجناس به شرکت صف واگذار کرده است.

مدیر پروژه ساخت جکت سکوی D در شرکت صف هم با بیان این‌که این شرکت با همکاری و مدیریت شرکت پتروپارس توانست با وجود تحریم‌ها تجهیزات این جکت را خریداری کند، گفت: ساخت این جکت ١٦ ماه طول کشید و با توجه به طول ٨٤ متری آن یکی از سازه‌های بزرگ سکوهای فاز ١٢ به‌شمار می‌رود. با بهره‌برداری کامل از فاز ١٢ روزانه سه میلیارد فوت مکعب گاز ترش (معادل ٧٥ میلیون مترمکعب گاز شیرین) به شبکه سراسری تزریق می‌شود. فاز ١٢ پارس‌جنوبی ازنظر حجم کار، میزان سرمایه‌گذاری و تولید، بزرگترین فاز منطقه گازی و نفتی پارس‌جنوبی است و شرکت پتروپارس مسئولیت ساخت و راه‌اندازی این فاز را برعهده دارد. برپایه این گزارش، محل احداث تاسیسات خشکی فاز ١٢، سایت ٢ در تنبک (به فاصله ٧٠ کیلومتری عسلویه) است؛ افزون بر توسعه میدان و احداث واحدهای پالایشی، آماده‌سازی و اجرای لنگرگاه خدماتی برای کل سایت نیز پیش‌بینی شده است. میدان گازی پارس‌جنوبی، یکی از بزرگترین منابع گازی جهان است که روی خط مرزی مشترک ایران و قطر در عمق حدود ٣هزار متری زیر کف خلیج‌فارس و در ١٠٥ کیلومتری سواحل ایران قرار دارد و یکی از اصلی‌ترین منابع انرژی کشور به‌شمار می‌رود.



  کد خبر : 399
  ارتباط با سردبیر : info@opc.ir
 

توجه :

در زمینه‌ انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است :
  • لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «OPC» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • «OPC» از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
اظهار نظر در خصوص این خبر :